SOLO @ Kampachi

Walaupun dah agak terlewat tapi aku nak citer gak la aktiviti ni
Pada hujung bulan September 2013 aritu aku back up bass untuk show band SOLO
Show ni adalah untuk event birthday party anak kepada komposer/penyanyi Dato' Wah Idris
Event ni bertempat di Restoran Kampachi yang terletak di bangunan Troika, K. Lumpur
Ala....dekat2 dengan KLCC. Tempat ni restoran makanan jepun yang mana memang 100% tak kena dengan selera tekak aku
Ok, bukan nak citer pasal makan ke apa tapi nak citer pasal band ni
Band SOLO ni adalah projek band khas untuk show ni jer. Kira ahli band main kutip-kutip la
Line pada malam tu terdiri daripada Shila(vocal), Claire(vocal), Kent(Gitar & keyboard), Mat(gitar), Ayien(Drum) & aku sendiri sebagai bassist.
Syarat2 utama fucntion ni adalah kena main lagu2 lite music je. Lagu2 lak kebanyakkannya adalah lagu omputih
Untuk show ni aku guna Squire J Bass aku jer. nampak la lite skit mcm old school
Tak mau citer panjang.....jom tengok gambar2 yang sempat dirakamkan oleh lensa kamera aku oleh kameramen yang dilantik iaitu saudara Fiq (bukan Fiq Mentor tu)

Baru-baru landing di venue

Oniechiwa & Ayien

Di pintu masuk venue

Solo Band

Tugas aku pasang drumset

Soundcheck drum

Me and my J Bass(sold already)

soundcheck time

Toing...toing....toing.....

KENT - guitarist (Leader)

Ayien - Drummer

Oniechiwa - Bassist

Mat - Guitarist

soundcheck lagiiiiiiiiiiii

gorenggggggggggggggg

 Claire....................fewwittttttttt

Dato' Wah Idris

Our instruments

Our guitars

Special featuring Hafiz Jefer

Show time

gua sedang menghayati lagu yang didendangkan

gaya seorang bassist rock yang bermain muzik santai

senyuman termanis dari seorang bassist

After show

Comments

Popular posts from this blog

Memory Remains

My Lovely Little Machinez

RAPIDO + CORSA